Bogor - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Leo Slimming - WaarBenJij.nu Bogor - Reisverslag uit Bogor, Indonesië van Leo Slimming - WaarBenJij.nu

Bogor

Door: Syl

Blijf op de hoogte en volg Leo

29 Mei 2014 | Indonesië, Bogor

Vanochtend vroeg vertrokken vanuit Jakarta. Onze eerste stop was bij het open lucht museum. Daar zijn allemaal traditionele huizen te zien van o.a. Sumatra, Atjeh etc.
Tijdens onze wandeling kwamen we midden in een percussie workshop terecht. Waarschijnlijk een middelbare school klas die hier aan mee deed. Echt zo leuk om te zien. Ze gebruikte verschillende materialen om te drummen, flessen, hout enz.

Van hieruit zijn we nog even naar het ouderlijk huis geweest van oma Rozenberg, toch heel bijzonder.
Vanochtend zijn we in het openluchtmuseum geweest waar de traditionele indonesische huisjes staan, oa van Sumatra, Atjeh, Papua nieuw guinea.
Tijdens ons bezoek kwamen we terecht bij een workshop percussie. De jongelui gebruikte allerlei materialen om op te trommelen, echt heel gaaf!

Daarna door naar het wajangpoppen museum. Daar moet je je niets van een museum als bij ons, van voorstellen. We kwamen in een werkplaats (krot) waar de familie deze poppen uit hout snijden, lame hout. We werden zeer hartelijk ontvangen met thee en pisang goreng. De zoon vertelde dat ze met het maken van de kop drie dagen bezig zijn. Dan nog beschilderen en moeders maakt van batik de sarong.
De ruimte er naast was het museum waar de poppen nog door opa gemaakt staan en de nieuwe poppen. Leuk om te zien.

Van hieruit zijn we door gegaan naar de Botanische tuin en hebben van gids Danny een rondleiding gehad. Een aanrader, mooi park.

Onderweg naar onze slaapplaats was het weer hartstikke druk. Zelfs zo dat we 20km om moesten rijden omdat ze de tolweg voor een paar uur hebben afgesloten.
Het was een drukke dag met veel indrukken.

• 29 Mei 2014 - 16:52

Ineke Vergouw - Rozenberg:

Hallo Wereldreizigers,
    Wat leuk dat jullie ons ouderlijk huis op de Jalan Peledang 11a hebben gevonden !! Zag het er nog steeds goed onderhouden uit?? Heb je er foto's van gemaakt? Die zien we graag t.z.t.
    Ja de botanische tuin is erg mooi. Daar, op het paleis aangrenzend, heeft mijn schoonvader nog gewerkt als assistent Resident van de Gouverneur Generaal Tjarda van Starkenborg Staghouwer.
    Jullie zien wel veel zeg !
    Goede tijd verder en geniet ze,
    Ineke

• 29 Mei 2014 - 22:02

Danny:

Ja echt super om te lezen wat jullie zoal zien. I'm impressed. Super van jullie dat ik de rondleiding heb mogen doen, mag dat nog een keer ik weet het niet meer zo best