Dag 5 Malabar-Bandung - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Leo Slimming - WaarBenJij.nu Dag 5 Malabar-Bandung - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Leo Slimming - WaarBenJij.nu

Dag 5 Malabar-Bandung

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

31 Mei 2014 | Indonesië, Jakarta Pusat

Na een korte nacht om 7.00uur weer op voor het ontbijt. Dit keer eenvoudig geroosterd brood met een gebakken eitje en jam.Minto stond weer klaar om ons naar Bandung te rijden via mooie vergezichten langs theeplantages en sawa's.Na een rit van bij elkaar ruim 5 uur zet Minto ons af in een wijk vol met mooie Art Deco huizen van weleer, prachtig om te zien.
Daarna weer verder naar het Sategebouw. Dit is zo vernoemd om de naald op het gebouw. We besluiten om zelf te voet naar het gebouw te lopen, wat ons aardig lukt, want we doen gewoon de locals na, hand opsteken en gaan met die banaan, of moet ik pisang zeggen. En inderdaad ze STOPPEN!
Na een aantal foto's te hebben gemaakt weer terug naar Minto die een primakassi restaurant voor ons heeft uitgezocht. Eindelijk gado gado en erg enak! Ook weer sate ajam, die weer lekkerder was, en bebek bakar, mmmmmmm het water loopt me weer in de mond, en bami goreng met een lekker juice erbij. Na te hebben betaald zijn we naar de Angklungschool gegaan. Man wat weten ze daar een leuke show te geven, met al die kleine anaks! We hebben ons kostelijk vermaakt tijdens een twee uur durende show, waarin we soms zelf de hoofdrol speelden, we mochten nl zelf een angklung bespelen, nog aardig moeilijk, want de handen van de jongen gingen af en toe zo snel! Afsluitend nog een dansje met een van de anaks, super.
Nu op weg naar het Grand Preanger Hotel, ongelofelijk, een dorp op zich en super de luxe. Na te hebben ingecheckt naar de kamer.Wat een weelde.
Eerst lekker gebaaid aangekleed en dan de stad in om een restaurant te zoeken, spannend. Morgen weer een nieuw verslag.
Selamat tidur!

• 31 Mei 2014 - 20:10

Trees:

Hallo vakantiegangers.

Wat een avontuur zeg.
    Zoveel al gezien en meegemaakt.
    Eten vooral lekker eten .
    Nou jullie mogen best wel weten dat bij ons
    ook het water uit de mond loopt.
    Zo leuk om te horen dat jullie lekker hebben gedanst met de anaks.
    Hoop dat er foto's van gemaakt zijn.
    Sil en Hedy als ik denk aan onze 25 jarig bruiloft, dan is het met dansen
    wel goed gegaan.
    Draaien met die heupen haha.
    Zal vast nog wat afgedanst worden met z.n allen.
    Wat een mooie natuurfoto's hebben jullie op fb gezet.
    We genieten van jullie verhalen.
    Veel plezier, kus voor jullie allemaal.
    Hou van jullie.
    Bay bay.
    Groetjes van Sietze en Trees
    ♡♥♡♥

• 01 Juni 2014 - 01:04

Joke:

Hallo mensen,

Wat een leuk verhaal weer!
    En wat leuk dat jullie hebben mee gedanst, denk inderdaad dat dat wel goed is gegaan!

En dan dat eten......
    En die hotelkamer, erg mooi hoor! Als het zo steeds afgewisseld wordt, de ene keer wat minder en de andere keer wat meer luxe, is het prima om te doen toch??

En mooie foto's op fb, dan is fb toch een uitkomst!!

Nou geniet lekker, en op naar het volgende verhaal! Dikke kus

• 01 Juni 2014 - 17:50

Mieke:

Volgens mij hebben jullie het ontzettend naar jullie zin en eten jullie elke dag heel erg lekker.
    Ik mis alleen foto's?
    Nog heel veel plezier!