Dag 7 Garut -Padangaran - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Leo Slimming - WaarBenJij.nu Dag 7 Garut -Padangaran - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Leo Slimming - WaarBenJij.nu

Dag 7 Garut -Padangaran

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

02 Juni 2014 | Indonesië, Jakarta Pusat

Vanochtend weer vroeg uit de vern voor een lange, lange rit. Eerst naar Garut om daar naar de prachtige sawa's te kijken, het belangrijkste export van Java, rijst. Wat een prachtige vergezichten hebben we mogen aanschouwen, hebben hier ook vele mooie kiekjes van gemaakt. Toen door naar het dorp Kampung Naga, waar de mensen nog op traditionele wijze leven, zonder elektriciteit leven, op de sawa's. Hier staan ongeveer 130 woningen in een kleine gemeenschap, prachtig om te zien. We hebben er een rondleiding van ongeveer anderhalf uur gehad, eerst 430 treden naar beneden, dus ook weer terug, in de hitte van Java. Dat was even afzien, maar de moeite waard. Hierna vevolgden wij onze reis naar Padangaran een rit die tot bijna half zeven s' avonds duurde, de laatste 60 kmin het donker! Een ware kamikazerit, maar goed, Minto loodste ons er zonder kleerscheuren doorheen. Na te hebben ingecheckt in ons Hotel Sunrise, eerst lekker gedouched, om daarna met de groep lekker te gaan eten in een van de vele visrestaurants waar we traditioneel gingen eten, jawel, met onze handen! Hierdoor smaakte het nog lekkerder, mmmm om je vingers erbij op te eten. Dit was weer een lange, maar mooie dag op Java.
Selamat tidur en tot morgen.

• 02 Juni 2014 - 19:47

Joke:

En wat voor mooie plaatjes, erg mooi!!
    Dus ook meteen even gesport daar!!

En vis gegeten, hoop wel dat ze voor Syl en straks voor mij wat anders hebben!!

Tot morgen xxxx

• 02 Juni 2014 - 20:28

Diana:

Wauw, wat een avonturen al zeg!! En vooral al dat eten! Straks moeten jullie extra betalen bij de terugreis ivm extra gewicht!!! Hahahahah Erg leuk alle verhalen!! Veel plezier nog en dikke kussen voor allemaal!!! Xxx

• 03 Juni 2014 - 15:54

Ineke Vergouw - Rozenberg:

Mooie rit hoor. Kampong Naga de moeite waard alleen die trap nekt je. Lieve mensen die daar wonen. Nog vlechtwerk, kipas enz., daar gekocht? Was het gratis aangeboden glaasje stroop lekker.
    Pangandaran is ook mooi. Het laatste hotel, Nederlandse bouw, aan de kust vlak voor het natuurreservaat, is voor ons zeer bekend. Daar hebben we veel overnacht en daar iedere avond lekker rudjak eten met manga, gedongdong, ketimun, en blingbing. Lekkerrrrrr !! Pas op voor de apen in het reservaat en daar buiten. Deze zijn soms galak (agressief )
    Op naar de volgende rit. Veel plezier en tot later.
    Warme groet Jaap en Ineke