Dag 14-Malang - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Leo Slimming - WaarBenJij.nu Dag 14-Malang - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Leo Slimming - WaarBenJij.nu

Dag 14-Malang

Door: Syl

Blijf op de hoogte en volg Leo

09 Juni 2014 | Indonesië, Jakarta Pusat

Vandaag mochten we uitslapen, yeah. De anderen maakte gebruik van de extra tijd om te wandelen, wij om een beetje van de zon te genieten. In de ochtend is die nog niet zo heet.
Om 09.30 gingen we opweg naar Malang een rit van 7 uur, pfff.
Minto heeft vandaag een verrassing voor ons. We gaan in zijn dorp en bij zijn gezin lunchen. We werden door de hele familie opgewacht en heel hartelijk ontvangen. Ze hadden een hele rijsttafel voor ons gekookt en we konden direct aanvallen. Zelfs nog een toetje toe, pisang goreng!
We kregen allemaal een bakje boemboe voor satesaus mee en nog wat pisang goreng voor onderweg. Wat een leuke en lieve mensen. We kregen nog een rondleiding door zijn dorp en kwamen bij familie die met de voorbereidingen van een huwelijk bezig waren waarvoor 700 gasten zijn uitgenodigd. De dames waren druk aan het koken. We moesten wel even met de bruidegom op de foto. Wij zijn een echte bezienswaardigheid, echt heel apart.
Op de val reep kregen we nog een bak met rempeje mee (alsof we nog niet genoeg hadden gegeten)
Na deze leuke ervaring stapten we weer in de bus voor onze reis naar Malang. Onderweg weer van alles moois gezien. De mensen die in het veld bezig waren met pinda's te oogsten blij gemaakt met shampoo en zeep. Word je weer ff met je neus op de feiten gedrukt.
De mensen zijn allemaal zo hartelijk.
Nu verder naar Malang een rit van nog zo'n 5 uur!
Maar goed we kregen weer mooie plaatjes te zien, want we gingen weer richting bergen.Dit ws het gebied waar Minto zich als een vis in het water voelde. Als een volleerd rallyrijder loodst hij ons busje door de kronkelige, smalle bergweg.Helaas werd het donker, zodat we niet meer van de mooie natuur konden genieten, er waren hier stroomversnellingen waarop geraft word en mooie watervallen. Misschien voor een volgende keer.
Om ongeveer half zeven reden we Malang binnen, de Universiteitsstad van Oost Java, wat een grote campussen zijn daar, en zoveel. Volgens Minto wonen er drie miljoen mensen in Malang, en dat is ook te zien. De auto's, maar vooral scooters schieten je van links en rechts voorbij, hoelang gaat dit goed?

Om zeven uur bereiken we ons onderkomen voor de komende nacht, het Santika hotel, een luxe 5 sterrenhotel. Dat hebben we wel verdiend na zo een lange rit.
Gauw naar de kamer en dan lekker makan.

Selamat tidur, tot morgen.

• 11 Juni 2014 - 17:55

Ineke Vergouw - Rozenberg:

Alweer zo'n geweldige ervaring. Ja heel lieve mensen zijn het daar. Ze lenen zelfs geld van de buren om eten te kopen en het jou naar de zin te maken. Kunnen we in Holland een voorbeeld aan nemen.
    Ja Malang is een mooie stad. Veel mooie villa's in de Hollandse buurt. Sfeervolle stad.
    Genieten maar en op naar de volgende dag.
    Groetjes aan allen !! Jaap en Ineke