Dag 19-Ubud - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Leo Slimming - WaarBenJij.nu Dag 19-Ubud - Reisverslag uit Jakarta Pusat, Indonesië van Leo Slimming - WaarBenJij.nu

Dag 19-Ubud

Door: Leo

Blijf op de hoogte en volg Leo

14 Juni 2014 | Indonesië, Jakarta Pusat

Eindelijk een hele nacht doorgeslapen, werd pas om 6 uur wakker in ons heerlijke hemelbed. En wat nog mooier was, het Nederlands elftal had Spanje met 5-1 verslagen, Del Bosque, eat youre heart out!

Toch nog maar even omgedraaid en tot 7 uur geslapen, toen even voor Me Tarzan, you Jane gespeeld in onze jungle badkamer, heerlijk.

Half negen naar het ontbijt, het was een eenvoudig ontbijt, maar je kon kiezen tussen traditioneel Indisch of, zoals wij hadden besloten Amerikaans.

Na het ontbijt nog even naar de kamer om de laatste spullen te pakken en dan op naar het centrum van Ubud, the place to be om eens lekker te gaan shoppen. Nou dat was voor de dames onder ons niet tegen dovemansoren gezegd!

Nog geen 100 meter van ons resort verwijderd had Sylvia al een lederen schoudertas gescoord, dat beloofde wat.
Onderweg naar het centrum kwamen we ook langs mooie galleries met kunst etc. Even verderop scoorden de dames alweer wat souveniers voor thuis. Gelukkig voor ons mannen kwamen we bij een koffiegelegenheid.
Hier serveerde ze de lekkerste stukken taart en zoete broodjes, die wij dan ook lekker bestelde. Gelukkig voor Jan hadden ze daar ook een toilet.

Na de koffie verder naar de Pasar van Ubud, honderden kraampjes met snuisterijen, de dames op oorlogspad, afdingen zullen we!

Sylvia nam het voortouw met een tweetal slippers die zij, na goed handjeklapwerk, voor de helft meekreeg. Wilma liet dit niet op zich zitten en kreeg haar slippers, bij de zelfde vent nog 10000 rupiahs goedkoper, wij voelden ons genaaid!
Maar goed, al met al ging ik steeds schever lopen van al de plastic zakjes die aan mijn rugzak kwamen te hangen, maar ja, je houd van haar, dus....
Na zo een kleine 4 uur begonnen we toch weer trek te krijgen en gingen in een leuke tent, heerlijke sandwiches eten.
Hierna weer verder op strooptocht, we hebben ons kostelijk vermaakt met het afdingen, je word er bijna hebberig van!

Toen maar weer op huis aan, waar we 17.00uur arriveerden, moe maar met een goed gevoel. Even nog wat drinken, boekje lezen en dan weer een lekkere douche in onze super badkamer.

Half 8 afgesproken voor het diner. We gingen dicht bij huis, lekker bbq-en, zo een 50 meter naast ons resort. Hier heerlijke spareribs gegeten met een lekker drankje, eens geen rijst dit keer, maar met lekkere frietjes.

Kijken wat morgen weer brengt, maar voor nu selamat tidur, tot morgen!

• 14 Juni 2014 - 19:43

Mieke:

Ik wens jullie verder nog een fijne vakantie. Onze spullen staan klaar voor vertrek, nog één nachtje slapen en dan is het zover!

Groetjes Mieke

• 15 Juni 2014 - 09:50

Kleine Neef Danny:

Heerlijk om dit alles iedere keer te kunnen volgen.
    Hebben we toch het idee en gevoel dat we er ook bij zijn. The adventures across Indonesië with Tarzan and Jane, HAHAHA.
    Vergeten jullie geen extra koffer aan te schaffen voordat jullie weg gaan???? lijkt een aardige volle te worden.
    Geniet nog even lekker van de "rust", daar waar het rustig is.
    Terug bij huis is het....weer zo..minder avontuurlijk en net zo stressfull (alleen kleiner en met minder mensen) als in de grote steden daar.
    Take those quiet/peacefull spots with ya, you WILL memorize them!!!!!

Dikke knuffel van ons,

Nick, Bianca en Danny xXXx

• 15 Juni 2014 - 23:00

Ineke Vergouw - Rozenberg:

Wat leuk jullie verhalen !! We genieten van alles wat jullie meemaken !!
    Is het nu over met de zieke mensen??
    Ja Ubud is een leuke grote desa om goed te shoppen, en veel kunst is er ook te koop !
    Als we zo alles lezen wat jullie meemaken, is het straks uitrusten geblazen als jullie weer in Holland zijn, maar dan kunnen jullie wel zeggen, "Dit pakken ze nooit van ons af.".
    Selamat tidur of moet ik zeggen selamat pagi !? Ben even het tijdverschil kwijt.
    Groetjes,
    Jaap en Ineke